Retourbeleid

 

LET OP: SUKI&CO. DOET NIET AAN GRATIS RETOURNEREN, HIER ZIJN KOSTEN AAN VERBONDEN.

Retourneren

Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren?
Ja, dit is mogelijk.

Als u niet tevreden bent met de door u bestelde artikelen, heeft u de mogelijkheid deze te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst.
In dit geval moet de bestelling aan de volgende voorwaarden voldoen:


1. De bestelling bevat nog alle juiste onderdelen, componenten en de verpakking is precies hetzelfde als toen het product aankwam.


2. Er is zorgvuldig met het product omgegaan, schade door onzorgvuldige behandeling van het product wordt niet retour aangenomen.


3. Producten waarvoor hygiëne belangrijk is, zijn grondig gereinigd voordat het retourproces proces begint.


4. Het product direct na ontvangst defect is bevonden.


5. Wij zijn gerechtigd de klant verzendkosten in rekening te brengen.


6. een retourzending wordt binnen 7 werkdagen verwerkt en als alles aan de voorwaarden is voldaan, wordt de retourzending binnen deze periode officieel bevestigd.
 

Wij behouden ons het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als wij vermoeden dat de artikelen zijn gebruikt of buiten onze schuld zijn beschadigd.

Producten die niet mogelijk zijn om te retourneren:


Houd er rekening mee dat volgens de Nederlandse wetgeving bepaalde producten om gezondheids-- en hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden als de verpakking is geopend. Deze producten omvatten, maar zijn niet beperkt tot:


1. Gehoorapparaten die in de oren gaan.
2. Ondergoed en andere intieme kledingstukken.

Wij nemen de gezondheid en veiligheid van onze klanten serieus, en daarom kunnen producten die in direct contact zijn geweest met het lichaam om hygiënische redenen niet worden teruggenomen als de verpakking is geopend.

Let op: De Nederlandse wetgeving stelt dat consumenten het recht hebben om producten binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren, maar dit recht is niet van toepassing op producten waarvan de verzegeling is verbroken om redenen van gezondheidsbescherming.

Wij adviseren klanten om zorgvuldig te overwegen voordat ze dergelijke producten aanschaffen, en indien nodig kunnen zij contact met ons opnemen voor aanvullende informatie.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als uw bestelling aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, moet u het volgende doen om het retourproces te starten:


- Stuur een e-mail naar: info@sukico.nl
- Zorg ervoor dat de e-mail het volgende bevat:
* Bestelnummer
* Reden voor de retouraanvraag
* Foto van het product in geval van breuk
* Voornaam & achternaam van de klant
* Adres van de klant

Wij nemen dan contact met u op en geven u het retouradres.
Stuur de retourzending nooit naar de afzender, wij sturen u het juiste adres toe nadat u ons hierom gevraagd heeft. U, de klant, bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending.


De consument heeft een herroepingsrecht overeenkomstig de volgende bepaling indien de consument een natuurlijke persoon is die een rechtshandeling aangaat voor doeleinden die niet overwegend verband houden met zijn of haar commerciële of beroepsactiviteit.


A. ANNULERINGSVOORWAARDEN


Herroepingsrecht


De annuleringstermijn bedraagt 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde partij die niet de vervoerder is, de laatste goederen heeft ontvangen of aanvaard.

Aangezien wij met een volledig geautomatiseerd systeem werken, worden bestellingen uitgevoerd zodra ze zijn geplaatst. Daarom kunnen wij het verzendingsproces niet onderbreken tot de levering, zodat een
terugbetaling niet mogelijk is bij ontvangst van de goederen.


Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons, Suki&co, op de hoogte stellen door middel van een duidelijke verklaring (bijv. per e-mail) van uw besluit om dit contract te herroepen. De herroeping is voltooid wanneer wij de goederen hebben ontvangen. De kosten voor het terugzenden van de goederen worden gedragen door de koper.

Registratie voor zendingen onderweg


Aangezien onze veel van onze goederen vanuit het buitenland worden verzonden, kunnen er langere verzendingstijden zijn waarover wij geen controle hebben. Als de goederen al onderweg zijn naar u, is annulering niet mogelijk. Gelieve wachten tot u de goederen heeft ontvangen en stuur ze dan aan ons terug. Natuurlijk kunt u ons van tevoren al wel informeren over uw annulering.

Om u de snelst mogelijke terugzending te garanderen, vragen wij u ons een verzendingsbevestiging te sturen.


Gevolgen van herroeping

 

Als u dit contract herroept, moeten wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen terugbetalen, met uitzondering van de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering heeft gekozen dan de goedkoopste standaardlevering aangeboden), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij de kennisgeving van uw herroeping van dit contract en de ontvangst van de goederen hebben ontvangen. Voor deze terugbetaling zullen wij hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat u voor de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht.


** ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRAAL MAGAZIJN IN AZIE VERZONDEN**


* Let op: Hoewel wij geen verzendskosten in rekening brengen bij aankoop, zijn de verzendkosten voor retourzendingen voor rekening van de klant, welke doorgaans rond de €20 bedragen. Daarnaast is de klant ook zelf verantwoordelijk voor eventuele douane-inklaring kosten.*